Yeni Ehliyet Randevu Alma ve Sorgulama İşlemi Nasıl Yapılır?
Ehliyet yaş sınırını geçen her gencin hedeflerinden birisi de ehliyet sahibi olmak adına bir sürücü kursuna yazılmak ve gerekli sınavları ve direksiyon dersini geçerek sürücü belgesi almaya hak kazanmaktır. Günümüzdeki birçok sürücü ehliyetini genç yaşlarda almıştır ve vakit ilerledikçe ehliyette yıpranma v sürücü belgesini kaybetme gibi durumlar ortaya çıkmaktadır. Bu tip sorunlarla karşılaşıldığında sürücü belgenizi yenilemek için yeni ehliyet randevu alma işlemi için internetten ilgili kuruma müracaat etmelisiniz. Geçmişte randevu sistemi olmadığı için emniyet merkezlerinin trafik şubeleri önlerinde ciddi kuyruklar oluşmaktaydı ve bu da ehliyetini yenilemek ya da ilk kez ehliyet sahibi olmak isteyenler için büyük bir vakit kaybına sebebiyet vermekteydi. Günümüzde ise bu sorun ortadan kalktı ve bireyler yeni ehliyet randevu alma işlemi sayesinde belirlediği gün ve saatte, belirlediği ilçenin trafik şube müdürlüğüne giderek işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Randevuya ilişkin detayların unutulması ya da randevu durumunun görüntülenmesi isteği halinde ise yeni ehliyet randevu sorgulaması gerçekleştirebilirsiniz. Bu yazıda yeni ehliyet randevu alma konusunda tüm detayları sizlerle paylaştık.
Eski Ehliyet Nasıl Değiştirilir?
Eski ehliyetinizi değiştirmek için internet üzerinden randevu almalısınız ve gerekli belgelerle beraber randevu günü ve saati geldiği zaman şubeye gitmelisiniz.
Yeni Ehliyet Randevu Alma İşlemi Nasıl Yapılıyor?
Üst tarafta da anlattığımız üzere yeni ehliyet randevu alma konusunda ilk adım internet üzerinden yapılacak randevu işlemlerine dayanıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesi bünyesindeki hizmette yer alan çevrimiçi ehliyet işlemlerine giderek yeni ehliyet randevu alma konusunda ilk adımı atmak için EGM’nin online hizmetler sayfasına giriş yapmalısınız.
Sitenin adresini yazarak sayfayı açtıktan sonra sayfanın sol üst köşesinde bulunan logonun hemen altındaki mavi alan içerisinde yer alan “randevu al” butonuna tıklayın. Butona tıklamanız halinde ekranınıza aşağıdaki görselde yer alan sayfa çıkacaktır.
Butona tıklayıp ilgili sayfayı açtıktan sonra yeni ehliyet randevu alma konusundaki işleminize devam etmek için ilk olarak işlem türünüzü seçmeniz gerekmektedir. Eğer ki eskimiş bir sürücü belgesini yenilemek istiyorsanız ikinci sırada bulunan “eski sürücü belgesi yenileme – fark (kayıp veya çalıntı)” seçeneğini tıklamanız gerekecektir. İlk defa sürücü belgesi sahibi olacaksanız ilk sıradaki seçeneğe, yabancı belgeyi Türkiye’de geçerli bir belge haline getirmek için ise son sıradaki “tebdil” seçeneğine tıklamanız gerekiyor.
İşlem türünüzü “eski sürücü belgesi yenileme – fark (kayıp ya da çalıntı)” seçeneği olarak işaretledikten sonra otomatik olarak sistem size şehir tercih etmeniz için bir seçenek butonu daha çıkaracaktır. Hangi şehirden yeni ehliyet randevu alma işleminizi gerçekleştirmek istiyorsanız bu seçenekler arasından o ili seçebilirsiniz. Randevunuzun gerçekleşmesini istediğiniz şehri işaretledikten sonra ise karşınıza aşağıdakine benzer formatta bir ekran çıkacaktır.
Biz örnek olarak İstanbul şehrini seçip bu şehir üzerinden randevu işlemlerini gerçekleştirdiğimiz için ekran görüntüsünde İstanbul içerisinde yer alan ilçelerden birkaçı yer alıyor. Siz de şehri seçtikten sonra karşınıza o şehrin ilçeleri A’dan Z’ye doğru alfabetik bir şekilde sıralanacaktır. Bu sıralamada ekran görüntüsünde de görebildiğiniz üzere hangi ilçelerin randevu için boş kontenjana sahip olduğu, kontenjan olan ilçelerdeki kontenjan sayısının kaç olduğu, müsait olan en yakın randevu tarihi ve saati gibi tüm bilgiler karşınıza çıkmaktadır.
Her ilçenin emniyet müdürlüklerinden randevu alma konusuyla alakalı daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız karşınız çıkan ekranda “bilgi” adlı sütunun altında yer alan butonlara tıklayıp ayrıntılı bilgiye ulaşmanız mümkündür. Randevu saati seçip detayları belirleyebilmek için ise en sağ kısımda yer alan butona tıklamanız ve işlemlere devam etmeniz gerekmektedir.
Buradan sonra artık sistem kişisel bilgilerinizi talep etmektedir. Sırasıyla sistemde alakalı boşluklara TC kimlik numarası, ad, soyad, doğum tarihi, cep telefonu numarası, e mail adresi ve ekranda çıkan güvenlik kodu bilgileri doğru bir şekilde girilmelidir. Aslında bu noktadaki en önemli detaylardan birisi de cep telefonu ve e posta adresi gibi iletişim bilgilerinin güncel ve doğru olarak girilmesidir. Mail adresinin yanlış bir şekilde girilmesi halinde randevu işleminizi onaylamanız mümkün olmayacaktır, bu yüzden de randevunuz iptal edilecektir. Diğer taraftan mail adresi yeni ehliyet randevu sorgulama konusunda da size yardımcı olacaktır.
Kişisel bilgilerinizi yazıp “devam et” butonuna tıkladıktan sonra randevuya ilişkin detayları seçme aşamasına geleceksiniz. Bu bölümde ehliyet almak için merkeze gitmek istediğiniz randevu saati ve randevu tarihini seçmeniz gerekmektedir. Siz tarih ve saati seçtikten sonra e posta adresinize bir onay maili gelecektir. “Ehliyet randevusu alamıyorum” şeklinde şikayetlerde bulunan birçok kişi mail adresini yanlış yazdığı ya da mail kutusunu kontrol etmediği için mağdur olmaktadır. Bu maildeki talimatları takip ederek randevuyu onayladıktan sonra işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Yeni Ehliyet Randevu Sorgulama İşlemi Nasıl Yapılıyor?
Ehliyet yenileme işlemlerindeki önemli detaylardan bir tanesi de yeni ehliyet randevu sorgulamasının yapılmasıdır. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün internet sayfasındaki servis vasıtasıyla yeni ehliyet randevu sorgulama işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Yeni ehliyet randevu sorgulaması yaparak randevunuzun durumunu görebilir ve randevunun saati, tarihi ya da yeri gibi detayları unutmanız halinde yeniden öğrenebilirsiniz.
Yeni ehliyet randevu sorgulaması yapabilmek için ilk olarak aşağıda paylaştığımız linke tıklayın ve üst menüde gri bir buton içerisinde yer alan “randevu durumu” yazısına tıklayın. Bu yazıya tıkladıktan sonra yeni ehliyet randevu sorgulamanızı tamamlayabilmeniz için önünüze altta yer alan görseldekine benzeyen bir sayfa açılacaktır.
Üst kısımdaki ekran görüntüsünde de görmüş olduğunuz üzere yeni ehliyet randevu sorgulama işleminizi tamamlayıp randevu durumunuza bakabilmek için referans numaranızı ve TC kimlik numaranızı sisteme vermeniz gerekmektedir. Referans numaranızı kaydetmediyseniz ya da kaybettiyseniz alt bölümde yer alan kırmızı renkli yazıya tıklamanız gerekmektedir.
Kırmızı yazıya tıkladıktan sonra referans numarasının tarafınıza yeniden iletilmesi için TC kimlik no, ad, soyad, telefon numarası ve e mail adresi gibi bilgilerin girilmesi gereklidir. E posta adresine mail vasıtasıyla ulaşan referans numarasını öğrendikten sonra yeni ehliyet randevu sorgulama işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Yeni Ehliyet Randevusu Almak İçin TIKLAYINIZ!
Yeni Ehliyet Randevu İçin Gerekli Belgeler
Yeni ehliyet randevu alma işleminizi tamamladıktan sonra randevunuzun günü ve saati geldiğinde merkeze giderken yanınızda bazı belgeler bulundurmanız gerekmektedir.
Yıpranma yüzünden yeni bir ehliyet çıkarmak istiyorsanız götürmeniz gereken belgeler şunlardır:
- Nüfus cüzdanı ya da nüfus cüzdanı yerine geçecek başka bir resmi belge
- İki tane 5×6 boyutunda beyaz fona sahip biyometrik formatlı vesikalık fotoğraf
- Zayi değilse mevcut sürücü belgesi
- Fotoğraflı sürücü sağlık raporu
- Dilekçe
- Sürücü belgesi için gerekli belgelerin bankaya yatırıldığına dair makbuz.
Eski tip sürücü belgesinin yenilenmesi için ise aşağıdaki belgeler tarafınızdan talep edilmektedir:
- Kan grubunu belirten bir belge ya da yazılı beyan
- Fotoğraflı sürücü sağlık raporu
- Nüfus cüzdanı, pasaport ya da avukatlık kimliği
- Eski sürücü belgesi
- 13 Türk Lirası değerli kağıt bedeli, 2 Türk Lirası vakıf payı (Toplamda bu 15 TL’nin vergi dairelerine ya da bankaya yatırıldığını ispat eden makbuzlar)