SGK Randevu Nasıl Alınır?
Sağlık Bakanlığı tarafından 2010 yılında Sağlıkta Dönüşüm kapsamında hayata geçirilen MHRS sistemi, Avrupa Birliği tarafından kabul edilmiş olan kamu hizmetlerinden biridir. Aynı yıl Alo 182 hattı Erzurum ve Kayseri illerinde hizmete girdi. 2011 yılında MHRS web portal açıldı. 2012 yılında sisteme İstanbul’un da dahil edilmesiyle Bütün Türkiye’ye yayılan bir ağ haline geldi. 2013 yılında Aile Sağlığı Merkezleri’nden randevu alma imkanı sağlandı. 2016 yılında e-Devlet erişimi getirildi. Sağlık Bakanlığı, vatandaşların sağlık hizmetlerinden daha etkin yararlanması ve hastanelerin daha verimli olması amacıyla SGK randevu sistemlerini geliştirmeye devam etmektedir.
Hastanelere erkenden gidip sıra numarası alma derdine çözüm getiren hastane randevu sistemi ile vatandaşların sağlık hizmetlerinden faydalanması daha da kolaylaştı. Sağlık Bakanlığı daha verimli sağlık hizmetleri sunma amacıyla devlete bağlı ağız ve diş sağlığı merkezlerinden, aile hekimlerinden ve hastanelerden web üzerinden veya 182 numaralı çağrı merkezinden randevu alınabilecek bir sistem geliştirdi. SGK randevu alarak sıra beklemeden, randevu saatinden çok kısa bir süre önce hastaneye giderek sağlık hizmeti almak mümkün.
Alo 182 Randevu Hattı ile Randevu Alma İşlemi
İnternet erişimi olmayan vatandaşlar Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastanelerden 182 numaralı çağrı merkezi aracılığıyla randevularını alabilmektedirler. 182 randevu al hattını arayan vatandaşlar, karşılarına çıkan canlı operatöre TC Kimlik Numarası vererek istedikleri hastanenin ve doktorun uygun olduğu tarih ve saati öğrenerek randevu seçimi yapabilmektedirler. 182 hattı ile alınmış randevuların iptali de mümkündür.
MHRS Randevu Sistemi
Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ne üye olarak da SSK randevu işlemleri yapılabilmektedir. İlk olarak aşağıdaki linke tıklayınız. Ardından Randevu al kısmına tıklayınız. Üyelik işlemleri daha önceden tamamlanmamış ise yeni üye bölümünden oluşturulacak şifre ile sisteme girmek mümkündür. Dikkat edilmesi gereken nokta üye olurken verilen bilgilerin nüfus kayıt bilgileriyle aynı olmasıdır. Aksi takdirde sistem üyelik işleminin tamamlanmasına izin vermemektedir. Sisteme giriş yaptıktan sonra hastane, doktor ve uygun olan saat seçilerek randevu işlemi tamamlanır. MHRS randevu geçmişi sorgulamak için de sisteme giriş yapılmalıdır. Böylece geçmiş hastane işlemlerinin tamamına ulaşılabilmektedir. Randevu almış olmasına rağmen, randevu saatinde hastanede bulunamayacak vatandaşlar MHRS randevu sistemi üzerinden, randevu geçmişi işlemlerine tıklayarak randevularını iptal edebilirler. Farklı polikliniklerden farklı saatler aynı gün içinde iki adet randevu alınabilmektedir. 2015 yılı itibariyle Sağlık Bakanlığı MHRS sistemine getirdiği değişiklik ile 65 yaş üstü, yüksek riskli gebeler ve engelli vatandaşların öncelikli randevu alma hakkını getirdi.
Mobil Cihazlar Üzerinden Erişim İmkanı
Android, IOS ve Windows işletim sistemi kullanan akıllı telefonlara ve tabletlere MHRS Mobil uygulaması indirilerek e hastane randevu alma için bilgisayar kullanmadan internet erişimi olan her yerden gerçekleştirilebilmekte. Mobil uygulama üzerinde hastane randevu sorgulama dahil, internet üzerinden yapılan bütün işlemler yapılabilmekte.
Randevu İptali
MHRS Mobil, internet ve Alo 182 numaralı çağrı merkezi ile randevu iptali yapılabilmektedir. Randevularına gidemeyecek vatandaşların diğer hastaların hak kaybına uğramaması için randevularını iptal etmeleri önemlidir. Çünkü sistem dolu görünen saatler için başka hastalara randevu vermemektedir. SGK randevu iptali yaparak hak kayıplarının önüne geçilmesi engellenebilir.
MHRS İle Bütün Sağlık Kuruluşları Birleşti
Merkezi Hekim Randevu Sistemi öncesi ya erken saatlerde hastaneye gidip sıra numarası almak gerekiyor ya da hastanelerin kendi oluşturdukları internet sitelerinden randevu alınabiliyordu. Dağınık haldeki randevu sistemleri tek bir çatı altında toplanarak vatandaşların hastanelere daha kolay erişebilmeleri sağlandı. Aynı zamanda MHRS, hastane içinde randevu birimlerine ayrılan kaynakların başka alanların iyileştirilmesi için kullanılmasına olanak sağladı. Hekimlerin bir gün içerisinde bakacakları hasta sayısı doğru planlandığından, hekim iş gücü etkin kullanılabilir hale geldi.
E-Devlet Üzerinden Erişim İmkanı
Salık Bakanlığı, Merkezi Hekim Randevu Sistemini geliştirme çalışmaları doğrultusunda 2016 yılı içinde sisteme e-Devlet kanalıyla erişim imkanı da sağladı. Vatandaşlar e-Devlet girişi için PTT şubelerinden şifre alabilecekleri gibi internet bankacılığı şifrelerini de kullanabilmektedirler. Aynı portal ile SSK randevu sorgulama yapılabilmektedir.
Her Birey İçin Ayrı Üyelik
Merkezi Hekim Randevu Sistemi’nden internet ve mobil kanallar ile randevu alma, hastane randevu sorgulama yapmak isteyen her vatandaş kendi TC Kimlik Numarası ile üyelik oluşturmalıdır. Üyelikler bireylerin kendine özeldir ve bir başkası adına randevu kaydı yapılamamaktadır. Alo 182 hattından randevu kaydı oluşturmak için ise randevu alınacak kişinin TC Kimlik Numarası mutlaka bilinmelidir. SSK randevu telefon numarası 182 ile TC Kimlik Numarası bilinen üçüncü şahıslar adına görüşme yapılabilmektedir. Sistem üzerinden Sağlık Bakanlığı’na bağlı hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezlerinden saat 07:00’a kadar aynı gün, 07:00’dan sonra takip eden diğer gün ve 15 gün sonrasına kadar randevu yapılabilmektedir. Aile hekimliği için ise aynı gün içinde yarım saat sonrası için ve 15 gün sonrasına randevu kaydı oluşturulabilmektedir. Vatandaşların randevu saatinden 15 dakika öncesinde hastaneye gidip kayıt işlemlerini tamamlamaları yeterlidir.