Kamu Dünyasına Dair

İşyeri Açmak İçin Gerekenler Nelerdir? Tüm Belgeler

Bir iş kurarak kendi işlerinin başına geçmek isteyen kişiler belirli bir sermaye ile diledikleri işi yapabilmektedirler. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte hemen her resmi işlem internet üzerinden yapılabilmektedir. Ancak iş yeri açarken yine de belli başlı belgelerin elden temin ve teslim edilmesi zorunludur. Kendi işinin patronu olmak isteyen kadın ya da erkek girişimcilerin iş yeri açma belgesi alabilmeleri için mutlaka yasal düzenlemeleri yerine getirmeleri şartı aranmaktadır.

İş Yeri Açmak İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Öncelikle iş yeri açabilmek için nereden hangi belgelerin temin edilmesi gerektiği öğrenilmelidir. Vergi odası, Belediye, Ticaret odası ve Esnaf Odası gibi resmi kurumlar zorunlu belgelerin temin edilmesi gereken yerlerin başında gelir. Tüm bunların yanında bir de kişinin kendine ait bir iş yeri açabilmesi için iyi bir muhasebeciye ihtiyacı vardır. Kuracağınız iş ilk iş tecrübeniz olacaksa muhasebeci işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. Muhasebeci iş yerinize ait olan girdi ve çıktıları takip eder ve faturalarınızı tutar. Bu yüzden iş yerinizin kara geçebilmesi için muhasebecinin önemi büyüktür. Ayrıca devlete ödenecek olan verginin düzgün bir şekilde tahsil edilebilmesi için mutlaka işinin ehli bir muhasebeci ile anlaşmaya varın. Birkaç muhasebeciyle görüşerek fikir alın. En çok aklınıza yatan ve sizin finansal yönetiminizi layıkıyla yapacağına inandığınız kişide karar kılın. Bu sayede muhasebecilerle görüşerek iş yeri açtığınızda hangi vergi usulünün size uygun olduğunu da öğrenebilirsiniz. Peki dükkan açmak için gerekli belgeler nelerdir?

Vergi Dairesinden İstenen Belgeler Nelerdir?

Dükkan açmak için gerekenlerden biri de vergi dairesine bildirimde bulunmaktır. Ancak bildirimde bulunabilmek için iş yerinin önceden açılmış olması gerekmektedir. Çünkü vergi dairesinde dükkanın adresinin ve kira bedeli gibi gerekli bilgilerin istenmesi söz konusudur. Bu sebeple de kira sözleşmesinin düzenlenmiş olması şarttır. Vergi dairesine verilmesi gerekenler:

  • Muhasebeci tarafından doldurulacak olan iş yeri açma bildirimi formu
  • Aslıdır onaylı kimlik belgesi fotokopisi
  • Noter tarafından onaylanmış imza sirküleri
  • Muhtardan alınması gereken adres bildirimi belgesi
  • İş yeri olarak kullanacağınız dükkan kendinize ait ise iş yerinin tapusu, kira ise tapuya ek olarak bir de kira kontratı gerekmektedir.

Basit Usülde İş Yeri Açmak İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

  • Onaylı nüfus cüzdanı örneği
  • İşe başlama bildirim belgesi
  • İkametgah belgesi
  • Eğer iş yeriniz kiralık ise kira kontratının bir sureti
  • İş yeri mülkiyetinin kişiye ait olması durumunda emsal olan kira ücretinin tespit edilmesi amacı ile emlak vergisine tabi olan ve verginin değerini gösteren belediyeden onaylanmış bir belge temin edilmelidir.

İş Yeri Açarken Belediye Tarafından İstenen Evraklar

Belediye tarafından temin edilmesi istenen evraklar hem açılacak olan iş yeri türüne hem de belediyeden belediyeye farklılık gösterebilmektedir. Bazı belediyeler iş yeri açmak için gereken evraklara ek olarak başka belgeler de talep ederken açılacak olan iş yerinin ne üzerine olduğuna yani faaliyet konusuna göre de değişik belgeler isteyebilmektedirler. Bu yüzden ilgili belediyeye giderek sizden istenecek belgelerle ilgili olarak detaylı ve net bir bilgi edinebilir, sonrasında belgelerinizi hazırlayarak başvuruda bulunabilirsiniz.

İş Yeri Açarken Esnaf Odasının İstediği Evraklar

  • Kimlik fotokopisi
  • Vergi levhasının bir fotokopisi
  • Kayıt yaptırabilmek için 1. dereceden akraba ya da vekaletname istenmektedir.

Ticaret Odasına Kayıt Yaptırırken İstenen Evraklar

  • Kayıt talebi dilekçesi (oda tarafından verilecek)
  • İki adet imza beyannamesi
  • Ticaret odası kayıt beyannamesi
  • Tescil talep belgesi
  • Ticari defterin noter tasdik kısmını gösteren fotokopisi
  • Yabancı uyruklu vatandaşlardan pasaport belgesi
  • Vergi levhasının fotokopisi
  • İş yeri olacak yer kira ise kira kontratı, kendinize aitse tapu

Ticaret odası için gereken belgeler bunlar olmakla birlikte eğer açılan iş yeri var olan iş yerinin bir şubesi ise ya da açılan iş yeri sigorta acenteliği üzerine ise istenilen evraklar daha farklı olacaktır.

İş Yeri Açarken Sigorta SGK BAĞ-KUR Tarafından İstenilen Evraklar

İş yeri açma talebinde bulunan girişimci eğer emekli değilse veya bir başka yerde sigortalı olarak çalışmıyorsa bu durumda bu kişi BAĞ-KUR kapsamında değerlendirilmek durumundadır. İş yeri açacak olan kişi BAĞ-KUR il müdürlüğünden temin edilecek olan BAĞ-KUR’a giriş bildirgesini eksiksiz doldurarak başvuruda bulunabilir.

SGK Tarafından Dükkan Açılışı Esnasında Talep Edilen Belgeler

  • İş yeri bildirgesine ait iki nüsha (önlü arkalı olarak doldurulmalı)
  • Vergi levhası
  • Noterden onaylı imza beyanı
  • Vekaletname
  • Esnaf ve sanatkarlar odasından alınmış faaliyet belgesi
  • İş yeri sahibinin nüfus cüzdanı örneği ikametgah belgesi
  • İş yeri ruhsatı

İş Yeri Açmak İçin Ustalık Belgesi Şart Mı?

İş yeri açan esnaflar eğer esnaf odasına kayıt yaptırırlarsa mevzuatın belirlediği doğrultuda iş yeri açabilmeleri için ustalık belgesine sahip olmaları şarttır.

Ancak iş yeri açacak olan kişi Esnaf odasına değil de Ticaret odasına kayıt yaptırmış ise o zaman ustalık belgesine ihtiyaç duymadan istediği sektörde iş yeri açabilmektedir. Getirilen yeni düzenlemelerle birlikte bazı meslek gruplarından da ustalık belgesi talep edilmeyecektir. Bu meslek grupları:

  • Kitap satışı yapan iş yerleri ya da kırtasiyeler
  • Deniz ve su ürünü satışı yapan iş yerleri
  • Bakkal, şarküteri gibi gıda üzerine satış yapan iş yerleri
  • Sebze ve meyve satışı yapan manavlar
  • Tıbbi araç satışı yapan iş yerleri
  • Mobilya ürünleri satışı yapan iş yerleri
  • Ayakkabı ve deri ürünleri satışı yapan iş yerleri
  • Giyim aksesuarları satışı yapan iş yerleri
  • İnşaat malzemeleri satan iş yerleri
  • Elektronik ürünlerin satışını gerçekleştiren iş yerleridir.

İş Yeri Açmak İçin Gereken Belgelerin Ücretleri Ne Kadardır?

  • Vergi dairesi iş yeri açılış ücreti: 250 TL
  • Muhasebeci için ilk işlem ücreti: 50 TL
  • Su aboneliği: 150 TL
  • Belediye yangın tüpü ücreti: 90 TL
  • ÇTV yıllık ödeme: 50 TL
  • Doğalgaz depozito: 450 TL
  • Esnaf kefalet oda kaydı ücreti: 550 TL
  • İlçe esnaf kefalet ücreti: 20 TL olarak belirlenmiştir.

İş Yeri Açmak İçin Masraflar Nelerdir?

İş yeri açmak isteyen kişilerin açmak istedikleri iş yeri türüne göre maliyet belirlenmektedir. Basit usulde iş yeri açacak olan kişilerin iş yeri masrafları ile Anonim şirket kurmak isteyen kişilerin yapacakları masraf aynı olmayacaktır. Örneğin küçük bir iş yeri açacak olan esnafın evrak maliyeti ortalama 500 TL civarındadır. Tabii bu maliyetler kurumların talep ettiği harç ve vergi muafiyetlerine ve ilden ile farklılık göstermektedir. Günümüz şartlarında 5.000 TL’lik bir sermaye ile iş yeri açılabilirken 500.000 TL ile de bir iş yeri kurulabilmektedir. İş yeri masrafları sektörün içeriğine ve ürün çeşitliliğine göre değişmektedir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.