E-Devlet Üniversite Kayıt İşlemi Nasıl Yapılır?
Son zamanlarda artık bütün işlemler internet üzerinden yapılmakta ve büyük zaman tasarrufu sağlamaktadır. Özellikle e-Devlet sisteminin kullanılmasından bu yana devlet ile ilgili yapılacak olan bütün işlemler artık tek bir kanal aracılığı ile bizlere sunulmaktadır. E-Devlet sisteminden önce her bir işlemi ayrı internet sayfaları veya fiziki olarak kurumlar üzerinden gerçekleştirmek gerekiyordu. Ancak şuan için çoğu insan e-Devlet sistemini kullanmak konusunda sıkıntılar yaşamaktadır. Bu sıkıntılar arasında öğrencilerin gerçekleştirdiği işlemlerde yer almaktadır. Bunlardan biriside üniversite ve yurt işlemleridir. Biz de sizlere bu yazımızda e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilecek olan yurt ve üniversite işlemlerinden bahsedeceğiz.
E-Devlet Yurt Başvurusu Nasıl Yapılır?
E-Devlet sisteminin kurulması ile beraber öğrencilerin yurt başvurusu artık e-Devlet üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. Öncelikli olarak yurt başvurusu yapmak isteyenler yurt başvuru tarihlerini takip etmek durumundadırlar. Aksi taktirde başvuru zamanlarının kaçırılması durumunda yurt başvurusu gerçekleştiremeyeceklerdir. Yurt başvurusu tarihleri başladığı zaman yurt başvurusunun gerçekleştirileceği internet adresine ulaşarak başvuru işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Başvuru tarihinden sonra başvuru sayfayı kullanıma kapatılmaktadır. Yurt başvurusu Kredi Yurtlar Kurumunun açacağı sayfa üzerinden veya e-Devlet üzerinden başvuru zamanı aktifleştirilen başvuru hizmeti üzerinden gerçekleştirilmektedir. Kredi Yurtlar Kurumunun internet sayfasına ulaşmak için aşağıda yer alan bağlantıya tıklayabilirsiniz. Bu bağlantı ile KYK yurt başvurusu hakkında daha detaylı bilgileri alabilirsiniz.
KYK Sayfasına Ulaşmak İçin TIKLAYINIZ!
E-Devlet Öğrenci Belgesi Nasıl Alınır?
Öğrenci belgesi sizin eğitim gördüğünüz okula aidiyetinizi gösteren resmi bir belgedir. Bunu okulunuzda bulunan öğrenci işlerinden alabilirsiniz veya internet üzerinden bu belgeye ulaşabilirsiniz. E-Devlet sistemi üzerinden öğrenci belgelerini temin edebilirsiniz. Buradan alacağınız belgenin geçerliliği bulunmaktadır ve bu belge ile istediğiniz kuruma başvurabilirsiniz.
- E-Devlet sistemi üzerinden sunulan öğrenci belgesi hizmeti Yüksek Öğretim Kurulu bölümü altında yer almaktadır.
- Bu hizmete ulaşabilmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz. Tıkladıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran kimlik doğrulama isteminin olduğu sayfadır.
- Alt tarafta yer alan “Kimliğimi Şimdi Doğrula” butonuna basarak doğrulama sayfasının olduğu bölüme ulaşınız.
- Doğrulama kısmına ulaştığınız zaman ekrana 2 adet boş kutucuk gelecektir. Bunlar sırasıyla T.C. Kimlik numarası ve e-Devlet şifresidir.
- Bu iki bilgi e-Devlet doğrulaması için gereklidir.
- E-Devlet şifrenizi PTT’den temin ettikten sonra kimlik doğrulama kısmına yazınız.
- Daha sonra “Sisteme Giriş Yap” butonuna basarak doğrulama kısmını tamamlayınız.
- Daha sonra karşınıza gelecek olan ekran üzerinde kısa bir sistem sorgulaması gerçekleşecektir.
- Ardından sorgulama sonucu ekrana yansıyacaktır. Eğer ki herhangi bir yüksek öğretim kurumunda eğitim görüyorsanız o kurumla ilgili öğrenci belgeniz ekrana yansıyacaktır. Öğrenci belgesini dilerseniz yazdırabilir veya dilerseniz “Detay” butonuna basarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
- Yazdırmak için sağ üst köşede yer alan “Yazdır” butonuna basarak otomatik olarak yazdırma penceresine ulaşabilirsiniz. Ayrıca “Kayıtlı Belgelerim” kısmına tıklayarak adınıza kayıtlı bulunan diğer belgeleri de görebilirsiniz.
E-Devlet Öğrenci Belgesi Sorgulama İşlemi İçin TIKLAYINIZ!
E-Okul Öğrenci Belgesi Nasıl Alınır?
Lise öğrencileri öğrenci belgesini alabilmek için okullarına başvurabilirler veya e-Okul sistemi üzerinden öğrenci belgesini elde edebilirler.
- Öncelikli olarak e-Okul veli bilgilendirme sistemine ulaşmanız gerekiyor. Buraya ulaşabilmek için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.
- Veli bilgilendirme sistemine ulaştıktan sonra ekran üzerinde 2 farklı giriş kısmı göreceksiniz. Soldaki kısım yönetim girişidir. Öğrenciler sağdaki kısımdan girişi gerçekleştirecektir.
- Doldurmanız gereken 3 farklı kutucuk yer almaktadır. Bunlar sırasıyla resim üzerinde yer alan güvenlik kodu, T.C. Kimlik numarası ve öğrenci okul numarasıdır.
- Bunları doğru bir şekilde girdikten sonra “Giriş” butonuna basabilirsiniz.
- Karşınıza gelecek olan ekran üzerinde üst kısımda yer alan yazıcı işaretine basmanız gerekir. Bu raporlama sekmesi olarak bilinir ve buraya tıkladıktan sonra öğrenim belgesini rahatlıkla elde edebilirsiniz.
E-Okul Öğrenci Belgesi Almak İçin TIKLAYINIZ!
E-Devlet Diploma Sorgulama Nasıl Gerçekleştirilir?
E-Devlet üzerinden diplomanızı sorgulayabilir ve diplomanızı cihazınıza indirebilirsiniz. Diplomaya ulaşabilmek için aşağıdaki adımları takip ediniz.
- E-Devlet diploma sorgulama sayfasına ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
- Bağlantıya tıkladıktan sonra karşınıza doğrulama ekranı gelecektir. Doğrulama işlemini geçtikten sonra e-Devlet sistemine giriş yapmış olacaksınız.
- Kısa bir sorgulama gerçekleştikten sonra diploma görüntülenecektir.
- Eğer ki herhangi bir yüksek eğitim kurumundan mezunsanız diplomanız buradan görüntülenecektir. Aksi taktirde herhangi bir diploma göremeyeceksiniz. Diplomanız ekrana geldikten sonra bunu dilerseniz bilgisayarınıza indirebilir veya direkt olarak yazdırabilirsiniz.
E-Devlet Diploma Sorgulama İşlemi İçin TIKLAYINIZ!
Üniversite Kayıt için Gerekli Belgeler Nelerdir?
Üniversite tercihleri sonrasında kazandığınız üniversiteye kayıt yaptırmanız gerekmektedir. Kayıt işlemini üniversitenizin belirlemiş olduğu tarihlerde gerçekleştirmeniz gerekir. Kayıt tarihlerini üniversitenizin internet sayfası üzerinden takip edebilirsiniz. Kayıt zamanı geldiği zaman yanınızda götürmeniz gereken bazı evraklar bulunmaktadır. Bu evrakları eksiksiz bir şekilde toparlamanız gerekmektedir. Toplamanız gereken şunlardır:
- Üniversiteye kayıt yaptıracak adayın mezun olduğu kurumdan almış olduğu diplomanın kendisi veya onaylanmış bir örneği veya tarihli mezuniyet belgesi,
- Eğer ki aday ek puan ile yerleştirilmiş ve alanı aday diplomasında veya adayın mezuniyet belgesinde yer almıyor ise adayın hangi okuldan ve hangi alandan mezun olduğunu belirten resmi bir belge (METEM programlarından mezun olmuş olan adayların diplomalarında okul adı yerine diplomayı hazırlayan merkezin ismi yer almaktadır.)
- 12 tane 4,5 cm x 6 cm boyutlarında vesikalık fotoğraf
- Eğer varsa katkı payının ödendiğini belirten bir belge
- Kayıtlardan önce kayıt olunacak üniversite tarafından talep edilecek diğer belgelerin aslı
Bu belgeler toplandıktan sonra üniversiteye giderek kayıt işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Üniversite e-Kayıt Nedir?
Üniversite e-Kayıt sizlere sunulan çevrim içi bir kayıt yaptırma işlemidir. Bu işlemle üniversiteye internet üzerinden kayıt olabilirsiniz. Diğer durumlarda olduğu gibi e-Devlet üzerinden gerçekleştirilmektedir. E-Devlet üniversite kayıt işlemi için e-Devlet sisteminde yer alan kayıt sayfasına ulaşmanız gerekir. Buradan e-Devlet üniversite kayıt işlemini gerçekleştirdikten sonra yerleştiğiniz üniversitenin internet sayfasında yer alan duyuruları takip etmesi gerekir. Burada kayıt işlemini gerçekleştirdikten sonra ayrıca üniversiteye giderek kayıt işlemini gerçekleştirmeye gerek yoktur.
E-Devlet Üniversite Kaydı Nasıl Gerçekleştirilir?
- E-Devlet üniversite kayıt işlemini gerçekleştirmek için öncelikli olarak aşağıda yer alan bağlantıya tıklayınız.
- Daha sonrasında karşınıza gelecek olan ekran üzerinde sıralanmış bazı üniversiteler yer almaktadır.
- Ekran üzerinde yer alan “Devam Et” butonuna basarak kayıt işlemine devam ediniz.
- Buradan bütün devlet üniversitelerine ve listelenmiş olan vakıf üniversitelerine kayıt işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
- Ancak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesine kayıt yaptıramazsınız.
- Devam et butonuna bastıktan sonra kayıt işlemi adımlarını tamamlayarak tamamlayabilirsiniz.